Diagnoza DISC D3™

DISC D3 warsztat

TEST KOMPETENCJI DISC D3™ (DISC/ TEAMS/ VALUES/BAI)

DISC D3™ jest jednym z najbardziej czułych narzędzi diagnostycznych na świecie, łączy w sobie 4 analizy:

DISC (4 style zachowania, określające styl komunikacji, poziom decyzyjności, poziom analitycznego myślenia, samodzielność, reakcja na zmianę, odporność na stres, organizacja pracy, wartości dla zespołu, obszary do rozwoju)

TEAMS (style myślenia o pracy w zespole)

VALUES (wartości, które stoją za decyzjami)

BAI (wewnętrzne motywacje, które przekładają się na wyniki)

Czym D3™ różni się od innych narzędzi diagnostycznych?

Wykorzystując metaforę góry lodowej, test kompetencji D3™ bada nie tylko zachowania, które da się zaobserwować, ale też to, co jest poniżej poziomu wody, czego nie widać a co wpływa na zachowania (role zespołowe, wartości, wewnętrzne motywacje). D3™ nie etykietuje, bazuje na potencjale badanego. 

Co ważne! Bierze pod uwagę 3 a nie 2 dominujące style zachowania, 12 nietypowych wyników, co daje aż 40 różnych profili samego DISC, 240 w badaniu D3™ i 1440 w D3™ i BAI.

 

Rekomendowane zastosowania:

rekrutacja, budowanie zespołu, przywództwo. 

DISC

DISC to 4 style zachowań, opracowane na podstawie badań amerykańskiego psychologa, Williama Marstona (1893-1947). Każdy z nas ma w sobie te 4 style zachowań, ale w różnym stopniu ich intensywności. Analizując ludzkie zachowania wyróżnia:

Dominujący
Wpływowy
Stały
Sumienny

TEAMS

Mierzy poziom 5 ról zespołowych, wskazując te, które badany preferuje pełnić w zespole. Poddając badaniu wszystkich członków zespołu, widzimy, które z tych ról dominują w zespole, a których brakuje, aby zespół osiągał jeszcze lepsze efekty.

Kreator

Realizator

Analityk

Koordynator

Strateg

VALUES

DISC/TEAMS opisują to co widzimy, podczas gdy wartości (VALUES) są ukryte pod powierzchnią, wpływając na nasze decyzje i działania.

Test kompetencji VALUES mierzy wewnętrzny system wartości, którymi kieruje się badany przy podejmowaniu decyzji.

Lojalność

Niezależność

Równość

Uczciwość

BAI

Test ten mierzy wewnętrzne motywacje – siłę 6 postaw w miejscu pracy, przekładających się na wyniki. Test pozwala lepiej rozumieć podejście do pracy, styl komunikacji i współpracy z innymi. 

Wiedza

Ekonomia 

Artyzm 

Solidarność 

Wpływ 

Wewnętrzny spokój 

Korzyści z zastosowania D3™

Otrzymasz szczegółowe informacje na temat stylu zachowania, czynnikach motywujących i stylu pracy w zespole.

Poznasz preferowane role pracownika w zespole.

Zobaczysz co daną osobę motywuje do osiągania lepszych efektów.

W połączeniu z benchmarkiem zyskasz obiektywną ewaluację kompetencji pracownika.

Uzyskasz informację o mocnych stronach i ograniczeniach pracownika, m.in. o zdolności do podejmowania decyzji, proaktywności w zmianie,  zdolnościach organizacyjnych, umiejętności rozwijania relacji z klientami i wewnątrz zespołu.

Po więcej informacji:

Mapa zespołu

Innym narzędziem, które stosuję, chcąc „obiektywnym” okiem popatrzeć na zespół, jego potencjał, kierunek rozwoju, ale i na możliwe trudności – jest Mapa Zespołu wykonana na bazie wyników DISC D3

Każdy członek zespołu robi test D3, a następnie system zbiera wszystkie wyniki i mapuje je, pokazując w grafach, w czym zespół jest jednorodny, czym się różni.

Takie przejrzyste zestawienie ułatwia rozumienie danego zespołu, ich siłę i potencjalne obszary konfliktowe. Mapa zespołu jest narzędziem, które ułatwia planowanie działań w firmie. Pozwoli na łatwiejsze przewidywanie efektywności pracowników oraz decyzje, które będą podejmować. Narzędzie daje wgląd w kompetencje zespołu, oraz pozwala na określenie, które obecnie dominują, a jakich zespół potrzebuje, aby usprawnić funkcjonowanie i zwiększyć efektywność. 

Dlaczego warto wykonać mapę zespołu?

Pogłębienie świadomości na temat kompetencji miękkich w Twoim zespole.

Nabycie wiedzy, jak można przewidywać zachowania i efektywność pracowników.

Zwiększenie jakości procesów i wypracowywania rozwiązań dzięki znajomości kompetencji pracowników.

Świadomie zarządzanie obszarami, które są potencjalnymi ograniczeniami dla pracownika, i mogą negatywnie wpływać na pracę całego zespołu.

Podniesienie jakości współpracy miedzy pracownikami oraz porozumienie wokół wspólnych celów oraz sposóbów na ich osiągnięcie w oparciu o kompetencje zespołu.

Analiza zespołowa DISC D3 sprawdzi się zarówno dla małych jak i dużych zespołów!

360 Indicator

360 Indicator, znany jako ocena 360 stopni, jest złożoną diagnozą online postrzeganego poziomu kompetencji.

Badanie pozwala na porównanie, na ile postrzeganie siebie oraz własnych kompetencji jest spójne z tym, co widzi Twoje otoczenie. Uzyskana widza pozwala na lepszą ocenę sfer rozwoju oraz wspieranie w polepszaniu własnych kompetencji. 

Czym jest badanie 360 Indicator?

Badanie 360 Indicator, czyli ocena pracownika (lidera) jest anonimową diagnozą poziomu kompetencji w wybranych obszarach, zarówno w postrzeganiu przez otoczenie (przełożonego, współpracowników), jak i  przez osobę, której to badanie dotyczy. Badanie przeprowadza się w formie online. 

 

W raporcie z badania szczególnie podkreślone są mocne strony badanego oraz obszary do rozwoju, co do których dana osoba ma naturalny, wrodzony potencjał. Raport z badania pomaga w opracowaniu strategii działania rozwoju tych kompetencji, a dodatkowo co warto także podkreślić, że badanie 360 Indicator diagnozuje, a nie ocenia. 

 

Badanie 360 Indicator składa się z dwóch badań do wyboru – MPI 360 (Manager Performance Indicator) oraz LPI 360 (Leadership Performance Indicator)

8 obszarów zachowań menedżerskich

Badanie MPI 360 zawiera diagnozę w 8 obszarach zachowań menedżerskich, na które składają się 32 zachowania. Jest to diagnoza naturalnego stylu menedżerskiego, czyli zachowań, które są naturalne dla menedżera i zauważalne przez otoczenie. 

Delegowanie

Relacyjność

Wsparcie

Uczenie

Dbałość o standardy

Nagradzanie

Kreowanie

Kierowanie

5 obszarów zachowań liderskich

Badanie LPI 360 zawiera diagnozę w 5 obszarach zachowań liderskich, w których skład wchodzi 35 zachowań. Głównym celem badania jest zebranie informacji, dzięki którym ustalone zostanie jaki wpływ lider wywiera na swój zespół.

Bycie przykładem 

Wspieranie w wykorzystaniu potencjału

Szczere docenienie

Dbanie o porozumienie wokół wspólnych celów

Nastawienie na ciągły rozwój

Zainteresowani ofertą?

Skontaktuj się ze mną:

Joanna Grela

poczta@joannagrela.pl

Subscribe to our newsletter

 

Newsletter zmieniający perspektywę: